Thursday, August 4, 2011

kisah makanan yg enak !! (nada mcm tajuk dlm cita doremon )

teneneneng ! 

kalo lapar kan, benda2 ni eh yg aku cari..
sedap bebenor..
mak aku ckp,.selera aku ni klasik !
aku pon x tau main sedap aku sental ja..
bab makanan x cerewet sgt..

mari kita tinjau juadah2 yg menarik..
nk tgok samaada reader sekalian kuat iman ke x..ekekeke


ni putu bambu name nye..kuih ni mmg dari dulu lg feberet aku..


ni cara penyediaannya..kalo pegi nat ari jumaat, muka aku ja yg duk beli..ekekek..kat psar mlm slalunya ada...



seterusnya......


ni popia..tp inti otak2...perhhh mmg lyn ar,.
kalo kena kueh ni pasha ungu lalu pon x prasan...slalu akak aku yg bwk blk kan..




berikutnya.....



yg ni ubi ketuk....kuih ni mmg masuk dlm carta hati aku dah ni..
mmg sedap r,.nikmat dunia...


ni la rupa kat dlm ubi ketuk nya..kdg2 mkn sampai tutup mata...hahahah
kat johor ada la....kat sini kureng..tp mak aku buat sendiri ja kuih ni...lg best...



dan lg....


ini yong tau fu..pengganti kpd nasik aku time posa...sedap3





aduhai....cendol pulut...ptg ni jgk aku cari...
kalo kat tempat aku, Jo Cendol Pulut mmg top ar..otw nk balik dr uum ke jitra, singgah ja pekena dulu..perhhh





ini pon aku x leh tahan jgk...tomyammmm...
kalo dpt hirup yg kaw2 pekat mmg x panggung kpala dah la...



kalau nasik2 ni aku kurang skit..x mkn mana sgt...
kecuali la...
kalo
nasik...mamak / kandaq
haha


stengah org x lalu sgt nasik2 gini...geli katanya...
tp nasik kandaq ni bleh wat aku lupa yg aku ni bangsa mlayu..
nikmat2...
nasib la kwn2 aku kaki mamak jgk..ada gak geng..
kalo kat uum ada 1 restoren Subaidah..dlm smnggu bberapa msti jumpa pnya abg2 bedah kat situ..hahah


dia punya lauk...meleleh air liur ni....



dan feberet aku yg terakhir adalah........
jeng3




mee meggi...hehe..x leh dipisahkan da...


perisa ni ja ferebet aku....penah share dgn member, dia ckp rasa megi asam laksa macam inai..hahahha




udah ler skit2 kang nipis lak pahala pose ni..
kan best kalau aku ja jd pngacara jalan2 cari mkn...
mkn2 jgk...terawih jgn lupa...bye
cekedautttttt

3 comments:

  1. tomyam tu ja yg berjaya buat ceq kecur liur...heeee

    ReplyDelete
  2. mana peminat setia ni...x muncul2 pon...ritu sruh update sgt...cettttttt !

    ReplyDelete
  3. disini disini! (gawang tgn)
    ermm tomyam tu mmg wat iman goyah tp tp..
    i dok baca masa dh kenyang..so alhamdulillah i terlepas dr kegoyahan iman di bulan romadon..ahaahahha

    ReplyDelete