Friday, March 22, 2013

letih tp gembira..

masa time ofis isnin lalu aku teragak2 nak mintak cuti kat bos 2 hari..
nak mintak... xmintak..nak mintak...err
last2 spontan tertubik 'en.men saya nak mintak cuti 2 hari rabu kamis boleh?'
dia senyum & jawab...okay..boleh..
hureyyyyy..

mari bejimba-jimba!!...hee
actually aku ditugaskan menemani adikku ke cyberjaya untuk amek result SPM yg akan kuar ari kamis..
sampai sana maksu sambut kami then rehat2 dlu rabu tersebut kat umah dia kat putrajaya..baring2 pastu...ZZzzzzZZ *pigsan dalam iman*



baru turun bas...sruh adik snap pic dia kata "xmau ar malu"
setelah dipaksa2...maka terhasillah yg diatas ni...



then hari yang ditunggu-tunggu oleh para bebudak sudah tibaa...
kamis..tanggal 21Mac2013...
adik aku dah mcm sawan dah pada hari tersebut..tangan sejuk,muka pucat.
jam masih pukul 7.45 masa masih awal..result kuar kul 10..
kami lepak dulu kat opis maksu kat LHDN,


ni opis beliau..baru tercipta kt cyberjaya, klau x kat bangi..
ni beliau..sgt komited ye
ni lah adik saya..muka sangat ketat menanti pukul 10..

.....
kemudian dah pukul9 camtu aku dgn adik ja p sekolah beliau..
dia kata nak baca yasin dengan kawan-kawan..ok gudgirl..
udah nyampai...dupdap....
nak masuk pintu pagar da..



sempat lagi bergambar utk hilangkan gulana gundah..


selesai bacaan yasin..

 ni bestfriendnya..Diyana Hawa..beliau panggil kwn dia ni dgn panggilan 'diyanahawa'..langsung x gugat walau 1patah kosa kata..



selesai pengumuman keputusan..muka semua bahagia.. Alhamdulillah.. 
 


diyana hawa 9A & adikku 8A1B...syukurla..



 geng beliau..



 geng juga...



teman seperjuangan..raihan yg tgh 9A juga..yang tepi tidak dpt dikenalpasti...



keciwa ke dik dpt 1B??sabar...syukurla dgn nikmat yg Dia bg...



besfrennya lagi..berape byk besfren daa...Pija 9A juga..




 besfren2 beliau..



ohh Kimia mencacatkan result...nampaknya tiada kimia antara kita..




kawan yg duk tepi beliau dalam kelas..beliau belajar ckp  british accent  dari sahabatnya ini yg fasih berbahasa harry porter..



bejimba-jimba kat alamanda bersama diyana hawa



besfren again...

dan aku...kakak mana yg x hepy tgok adik dia hepy kan??keh3
.
.
.
.
.
.

dan pada sebelah malamnya..maksu nak bawak makan nasi arab Saba yang sangat femes dengan kesedapan nasi arabnya kat Cyberjaya....di samping meraikan adik aku...

 nice view...dah macam kat turki..keh2



 
 nampak ladies skit sekarang adik aku ni..Hahaha..kalau x mmg agak boyish skit..tapi sisa boyish masih ada..maaf adik..
actually kami jarang2 jumpa sejak dr dulu..sob3..jumpa pun setaun beberapa kali saja sbb dia menetap kat cyberjaya nun..jarak x jadi penghalang, kami sgt lah rapat adik beradik..dah sekali bejumpa tu mmg bercerita seminggu pun xabeh...
makin lama makin jumpa makin ladies..sekian..



aku bersama maksu yah...

 

 adik bersama menu..



begambar sikek..

itu diaaa....nasi ni banyak gilaa..ayam kat tengah2 tu mmg lembuttttt sgt..perhhhh sedap sgt sedap xdpt digambarkan.hehe..bleh makan 4 orang..jangan terkezut..kami hanya makan berdua...makan sampai xmau..
dah tu bukan oder 1.....



yg ni ayam versi lain..x ingat ayam apa...tapi yang di maksu makan dgn anak dia & paksu (suaminya)..hanya bertiga makan...nampak skit..cuba pi sendiri..mmg bykkkk..nasi dia mmg lembut n ada rasa sedap gilo...


ni sandwich...sedap giloo jgk..suma buat aku gilo...


*segan skit nak amek pic sbb ramai sgt..ni pun amek cepat2... :D

kami makan sambil menghirup air teh pudina...perhhh rasa mcm kat istanbul tiba2.
sapa yang minat nasi arab sila-sila lah ke sana..





sekian saja kisah 21Mac2013...




No comments:

Post a Comment